26 Eylül 2012 Çarşamba

Kışlık Domates sosu..


Kışın yemekler de, çorbalar da, hamur işlerin de sık sık kullandığım domates sosu hazırdır..
malzeme:
15 kg Çanakkale domatesi
4 kg kırmızı biber
2 yemek kaşığı kaya tuzu
1 su bardağı zeytinyağı
10 diş sarımsak
yapılışı:
domatesleri,biberleri  ve sarımsağı robotta çekiyorum..
ocağa koyup kaynamaya bırakıyorum..suyunu çekmeye başlayınca..zeytinyağını  ve tuzu ekleyip biraz daha kaynatıyorum..sonra şişelere koyup, kapaklarını sıkıca kapatıp ters çeviriyorum..şişeler soğuyana kadar bekletip sonrasın da kilere kaldırdım...
aman dikkat!! sos kaynamaya başlayınca sıçramaktan,  ocak ve çevresi sostan nasibini alıyorlar..
bu arada karıştırırken yanmamaya dikkat edelim..

bir sonraki tarifim de  kırmızı biber sosu olacaktır..
şimdiden afiyetler olsun..

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...