18 Mayıs 2010 Salı

Bal kabağı boranisi..

Bayburt yöresine ait bir yemek...ama tatlımı tuzlumu bilemiyorum..ikisinin ortası diyelim...
çook önceden yapmıştım..arşivde bekliyordu..kabaklar bitmeden yayınlıyayım dedim..
kesinlikle tavsiye ediyorum.. kızarmış ekmekle süper gidiyor..
malzeme:
2 dilim haşlamış bal kabağı
3 yemek kaşığı yorğurt
yarım kuru soğan
yarım çay bardağı sıvı yağ
1 yemek kaşığı to şeker
1cimdik tuz
yapılışı:
haşlamış olan kabağı çatalla ezelim..üzerine toz şekeri ve tuzu ekleyip..ateşte biraz kavuralım...
kabağı kenara alıp ılınmaya bırakalım...yarım soğanı küp küp doğrayıp yarım çay bardağı sıvı yağda baya bir kızartalım...
kabakların üzerine 3 yemek kaşığı yoğurtu ekleyip tamamen karıştırlım..servis tabağına alıp..
üzerine kavrulmuş sıvıyağlı soğanı gezdirelim...kızarmış ekmekle birlikte afiyetle yiyelim..

3 yorum:

Cahide dedi ki...

Sende muhteşemsin canım benim,
balkabağını burada bulamıyorum yazık ki ama senin tarifin aklımın bir kenarında bulunsun.Bu sarı renk beni çok cezbediyor.Ellerine sağlık canım arkadaşım...

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Bal kabagiyla nefis olmustur eminim,degisik hos bir lezzet ellerine saglik sicacik sevgiler.

Adsız dedi ki...

Bayburtlu olarak soyluyorum on Numara bir tat tavsiye ediyorum.sarimsakli yogurt yapip uzerine kizdirilmis tereyagi immmm nefiss

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...