19 Mayıs 2010 Çarşamba

Çikolatalı Muzlu Kek..

Annemlere gidince yapıp götürdüğüm pasta diyelim..
aslında tamamen doğaçlama çıktı ortaya...normal kalıpta kek yapmıştım..annemlere gidecemiğizi öğrenince,benim buna bişeyler yapmam gerekir dedim ve bu muhteşem pasta ortaya çıktı..
malzeme:
normal kalıpta kek
1 lt süt
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı mısır nişastası
1 tane yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 paket muzlu pudink
üzeri için
1 paket hazır çikolata sosu
2 yemek kaşığı çikokrem
2,5 su bardağı süt
yapılışı:
kek hariç sütün içine bütün malzemeleri koyup..ocağın üzerine alalım..kremamız dibine
tutmaması için devamlı karıştıralım..krema göz göz olana kadar pişirelim..ocağı kapatıp
kremayı mikserle 15,20 dakika çırpalım..
kekimizi üç parçaya keselim..alt tabanı kalıba koyup üzerine kaşıkla şekerli su gezdirelim..
beyaz kremadan kekin üzerine koyalım...ikiinci parçayı koyalım..tekrar üzerine şekerli su gezdirlim..kalan kremayıda kekin üzerine sürelim..üçüncü parçayıda kapatıp,dolapta yarım saat dinlendirelim..kekimiz dolapta iken bizde hazır çikolatalı sos hazırlıyalım..
ben çikolata sosunu kaynamaya başlayınca içine 2 yemek kaşığı çikokrem ekledim..daha güzel oluyor..
dolaptan keki çıkartalım...servis yapacağınız tabağın üzerine kalıbı ters çevirelim..üzerine hazırladığımız çikolata sosunu gezdirelim vee Afiyetle yiyelim...
çok güzeldi çookk..
Sevgiler....

1 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

offffff süper
ellerine sağlık
sevgiler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...