9 Mart 2013 Cumartesi

Çökertme Kebabı

Bu yemeğimiz de uzun zamandır arşivde bekliyor du...kısmet bu güneymiş..aslında bunun çökertme kebabı olduğunu bilmiyordum...çocuklara farklı bişey yapayım dedim bu çıktı ortaya...sonra bloglar da görünce isminin çökertme kebabı olduğunu öğrendim..aramızdaki fark ben üzerine salçalı sos koymamışım..
geçelim tarife
malzeme:
2 büyük patates
400 gr ince uzun doğranmış dana eti
1,5 kase yoğurt
2 diş sarımsak
1 yemek kaşığı tereyağı
yarım çay bardağı sıvıyağ
tuz..1 çay kaşığı karabiber..1 çay kaşığı pulbiber
yapılışı:
etleri yumuşayana kadar pişirelim..tereyağını,sıvıyağı,tuzu (göz kararı), karabiberi ve pullbiberi ekleyip
hafifçe kızartalım..patateslerin kabuklarını soyup, kızartma şeklinde doğrayalım..bol sıvıyağ da patatesleri
kızartalım..patatesler kızarınca servis tabağına alalım...üzerine sarımsaklı yoğurdu gezdirelim
yoğurdun üzerine kızarmış eti paylaştıralım ve afiyetle yiyelim..muhteşem bir lezzet..kesinlikle 
yapılması gereken bir yemek..şimdiden hepimize kolay gelsin..
Mutlu hafta sonları diliyorum..


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...