20 Nisan 2010 Salı

Ispanaklı kremalı kek...

malzeme:
3 tane yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 çay bardağı sıvı yağ
2 su bardağı un
1 kabartma tozu
1 vanilya
25 tane ıspanak yaprağı
kreması için:
1 lt süt
1 su bardağı toz şeker
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı nişasta
1 tane yumurta sarısı
1 tepeleme tatlı kaşığı teremyağ
yapılışı:
ıspanaklar hariç...diğer kek malzemesini karıştırıp...güzel bir kek kıvamı elde edelim...
ıspanakları robottan geçirip..kek hamuruna ekleyelim..güzelce karıştırıp..yağlanmış kek kalıbına dökelim..önceden ısıtılmış 170% fırında 30,35 dakika pişirelim..
kreması için:
sütü bir tencereye boşaltıp diğer malzemeyide koyup..mkserle şöyle döndürelim..
ateşe alıp karıştırarak pişirelim...krema göz göz patlayana kadar pişirelim..
göz göz olunca teremyağı ekleyip..mikserle yarım saat
çırpalım..
soğumuş olan kekimizi ortadan kesip..arsına kremadan koyup...üst katı kapatalım..
kalan kremayıda üzerine döküp her tarafına sürelim..
veeeee Afiyetle yiyelim..
not: ben arasına birde çikolata parçaları koydum..
kesinlikle denenmesi gereken bir tatlı..
Sevgilerimi gönderiyorum...

2 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

harika görünüyor canım ellerine sağlık
acil şifalar dilerim bu arada
deniz börülcesini sormuşsun pazarda bulabilirsin ben migrostan aldım oradada var tavsiye ederim mutlaka dene
kendine iyi bak
sevgiler

fatih dedi ki...

tadıda göruntusu gıbı superr...teşekkurler ablacım

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...