18 Aralık 2009 Cuma

Canımın Doğum günü Pastası

Canım benim iyiki doğmuşsun..iyiki varsın...
Rabbime şükürler olsun seni bize verdiği için...benim oğlum olduğun için...
Seni çooookk seviyorum
Canımın içi
Rabbim sana hayırlı uzun ömürler versin..
önce sağlık, sonra istediğin meslekte yükselerek başarılı olman veee
mutlu bir hayat sürmen..
SENİ ÇOK SEVİYORUM
Bu pastayı 16 ekimde Talha oğluma yapmıştım..
bilgisayarın kafayı yemesinden dolayı, hiçbiç bişey yapamadım..çok şükür
şimdi biraz düzelmiş durumdayken bende işlerimi yoluna koyayım dedim..
malesef oğlumun bu kayıttan haberi yok..ona süpriz olacak..
Pasta ise tek kelimeyle muhteşemdi..
malzeme:
pandispanya için
5 yumurta
1 su bardağı şeker
2,5 su bardağı elenmiş un
1 küçük çay bardağı ılık su(oldukça sıcağa yakın)
1 vanilya,1 kabartma tozu
ara kreması için:
4oo gr süt kreması
400 gr bitter çikolata
damla çikolata ve yeşil fıstık
üzeri için:
1,5 paket krem şanti
1 su bardağı soğuk süt
çikolata sos
yapılışı:
önce pandispanya için..yumurtalarla şekeri krem gibi olanakadar
mikserle çırpıyoruz..sonra ılık su vanilya un kabartma tozu ekleyip
köpüğünü kaybetmeden karıştırıp..yağlanmış kalıba döküyoruz
önceden ısıtılmış 160% fırında pişiriyoruz
zaten ilk 20 dakika fırının kapağını açmıyoruz..sonrasında kürdan yardımıyla piştiğini konturol edelim..
KREMASI İÇİN:
400 gr süt kremasını büyük bir tencerenin içine alıp..ateşin üzerinde
kaynama noktasına gelene kadar karıştıralım..sonrasında bitter çikolataları içine
atıp eriyene kadar kaıştıralım..tencereyi birazcık soğutalım...kremayı katılaşana kadar
mikserin yüksek ayarında çırpalım..
Üzeri için:
kremşantiyi,sütle hazırlayıp dolaba kolayım
pastamızın son şekle gelmesi
pasta kekimizi 3 bölelim
pasta kremasınıda 3 bölelim
ilk tabana kremadan sürüp arasına bol damla çikolata dökelim
2 katı kapatıp tekrar üzerine kremadan sürelim ve boll yeşil fıstık serpiştirelim.
3 katıda kapatıp kalan kremayı pastamızın her tarafına sürelim
birazcık buz dolabında bekletelim..kremşantiyi mikserle tekrar bi karıştıralım..
dolaptan çıkardığımız pastamızın,her tarafını kremşantiyle kapatalım
pastanın ortasından çikolata sosu döküp kenarlardan akmasını sağlayalım..
kremşantiyi torbaya koyup,oğlumun baş harfini yazdım
kenarlarına da yıldız şekerlerde ekledim..
süsleme sizlere kalmıştır,istediğinz şekilde süsleye bilirsiniz.
NOT:pasta kekini ıslatmak için şekerli veya reçelli su kullana bilirsiniz
taze pasta keki olunca ıslatmaya gerek kalmıyor
birde pastayı 1 gece dinlendirip,sonra yerseniz mükemmel oluyor..
şiddetle tavsiye ederim..
Afiyetler olsun..

3 yorum:

akasyakokusu dedi ki...

Ba babab:9
Talha paşanın doğumgünüymüş hee.
Hemde gecikmeli kutlarım annesi...İlk yazdığın cümlelere can-ı gönülden aaammiiiin derim..
Rabbim yolunuda bahtınıda açık etsin paşamın...
Pasta çok cici olmuş eminim tadıda güzeldir...
Ekmeğe gelince canım afiyetler olsun size....Maksat muhabbet olsun diye yazmıştım düşünmen bile yeter...Ama şöyle koocaman bir Trabzon ekmeği olsaydı hayır demezdim...Bolu'da eşim İstanbul'a her gidiş dönüşü Düzce'den alırdı..Taşfırın ekmeği olandan..Burda yok ben göremedim hiç..Neyse az turluyordum hemen yazayım dedim..Öpüyorum kocaman..
****
Not:) Bir ara sana yorum yazmıştım..Benim profildeki maile msnni yaz demiştim..Hani sen bir ara görüşmek istiyorum demiştinya..

disal dedi ki...

yakışıklı oğlunun doğum günü kutlu olsun..maşallah çok güzel bir poz vermiş...

(evet canım dört yıl bayburtta kaldım..maden-masat köyünde eşim öğretmenlik yaptı..insanlarına bayıldım...çok güzel bir deneyimdi bizim için...çok sevdik biz..özellikle insanlarını)

Hatay Sofrası(Şenay) dedi ki...

Pastalarınız çok şık gerçektende profeyşınıl gözüküüyor valla.:)Ben hiç süt kremasyla krema denemedim pastalarda.Kremole krem şanti karışımı kullanıyorum veya muhallebi gibi pişriiyorum işte.Nasıl oluyor pasta kremasıyla.Daha doğrusu süt kremasıyla.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...