7 Mayıs 2009 Perşembe

Patatesli Pideler...

Bugün sadece bu pideler ile ilgili yazacağım başka konuya geçmek yok...
hafta sonu çok erken bir vakitte mutfağa girdim
şöyle dolapların içini gözden geçirdim
çıkan malzemeleri dezgahın üzerine koydum ,bunlardan ne yaparım diye
şöyle bir baktım vee karşımızdakii
pidecikler ortaya çıktılar.. pidecikler süper oldu
Eşim vee çocuklarım çooooookk beğendiler...
vereceğim ölçüden 2 tepsi çıkıyor
malzeme:
6 su bardağı un
1 orta boy fincan ılık süt
1 orta boy fincan eritilmiş tereyağı
40 gr yaşmaya
1 yemek kaşığı toz şeker
1 yemek kaşığı tuz ( tuz ayarını damak zevkinize göre ayarlaya bilirsiniz)
1 kase ılık su ( mayayı ıslatmak için )
yarım çay bardağı sıvı yağ
İÇ Malzemesi:
5 tane büyük haşlanmış patates
1 tane yumurta
yarım çay bardağı süt
dolapta kalan peynirler
(ben köy peyniri,kaşar peynir,birde normal beyaz peynir )kullandım
hepsinden 1,rer küçük kase koydum
1 yemek kaşı tereyağı
yarım çay bardağı sıvı yağ
kırmızı biber,kara biber ve tuz
yapılışı:
hamur malzemesinin hepsini karıştırıp kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edelim...yumurta büyüklüğünde bezelere ayırıp dinlenmeye bırakalım..
haşlanmış patatese malzemelerini katıp karıştıralım
bezelere ayırdığımız hamurları merdaneyle küçük tabaklar boyunda açalım
içlerine patatesli harçtan koyup,kenarlı ortaya toplayalım..
üzerine yumurta sarısı sürüp
önceden ısıtılmış  180% fırında pişirelim..
Arkadaşlar yazı birazcık karmaşık olabilir,kusura bakmayın
normal yazdığım yazılarda sorun çıktı.
inanın bu 4cü yazmamdır..
artık yeter bağlantı kesilmeden bu haliyle yayınlıyorum..

3 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Pideler şahane görünüşyor,olsa da yesem!

Ellerine sağlık canım...

Unknown dedi ki...

PİDELER NEFİS GÖRÜNÜYOR EN KISA ZAMANDA DENENECEK ELLERİNE SAĞLIK CANIM...

made in funda dedi ki...

tek kelime ile muhteşemler.ellerine sağlık canım..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...