27 Ocak 2009 Salı

Tavuklu Bamya

Evet uzuunn bir ara vermek zorunda kaldım..
malum gazzedeki olaylardan dolayı canımız çok yandı .hiç bişey eklemek istemedim
ama şimdi yavaş yavaş açılış yapalım..
Tavuklu bamyayı bayadır oldu yapalı
arşivde sırasını bekliyodu..
yazın pazardan alıp temizledikten sonra sirkeli suda haşlayın
dondurucuya atıverdim
kışında çıkarıp çıkarıp,farklı versiyonlarda pişiriyorum
geçelim tarifimize..
malzeme:
yarım kg ayıklanmış bamya
300 gr tavuk kuşbaşı
3 domates
2 soğan
2 yemek kaşığı tereyağı
birazcık sıvıyağ
1 yemek kaşığı domates salçası
tuz kırmızı biber
yapılışı:
soğanları küp küp doğrayıp,erittiğimiz tereyağı ve sıvı yağda kavuralım
üzerine kuşbaşı doğranmış tavukları ekleyip biraz daha
kavuralım salçayıda ekleyelim
domateslerinde kabuklarını soyup küp küp doğranıp etlerin üzerine dökelim
3 su bardağı sıcak suyu döküp etleri biraz pişirelim
en sonunda 1 limonun suyunu sıkıp bamyalarla birlikte tencereye
dökelim bamyaları incitmeden karıştırıp,tuzunu biberini ayarladıktan sonra
kapağını yarım kapatarak kısık ateşte pişirelim...
Afiyetler olsun efendim...
Herkeslere...Selamlaaaarrr..Sevgileeerrr..

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...