21 Mart 2008 Cuma

KATMERLİ POĞÇA

Eveet.. tariflerii vermeye başlıyorum.
herkese kolay gelsin
TARİFİ PORTAKAL AĞACINDAN ALDIM
malzeme:
1 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 tane yumurta (sarısı üzerine akı ise içine )
20 gr yaşmaya
2 çay kaşığı tuz
2 çay kaşığı toz şeker
3,5 su bardağı un
aldığım tarifte bu ölçüler vardı.
ben sadece unu biraz fazla koydum okadar
içini de istediğiniz herhangi iç harcı koyabilirsiniz..
ARASINA: ben yarım paket tereyağı erittim.
yapılışı:
öncelikle 20 gr mayamızı ılık suda biraz bekletelim.
ve diğer malzemeleri ekleyip,yumuşak
ele yapışmayan,bir hamur elde edelim.
hiç bekletmeden 8 parçaya bölelim parçaları yuvarlak beze yapalım.
bütün bezeleri tabak büyüklüğünde açalım.
aralarına yemek kaşığıyla erimiş tereyağı sürelim,en üst kat hariç bütün kat aralarını yağlıyoruz.
merdane ile açıyoruz 75 cm çapına gelinceye kadar açalım
bıçakla 12 parçaya keselim. arasına istediğiniz harçtan koyup,sigara böreği gibi saralım
üzerine yumurta sarısı sürüp bii yarım saat falan bekletelim ve
önceden ısıtılmış 180% de fırında üzeri kızarana kadar pişirelim.
Aslında aşama aşama resimleri çekecektim ama yoğunluktan unuttum
inşallah bir dahaki sefere unutmam...

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Leyla'cım ellerine sağlık canım nefiis görünüyor. Milföy gibi ne güzel kabarmış. Çıtır çıtır heralde öyle görünüyor.Afiyet olsun size...Sevgiler selamlar...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

En sevdiğim poğaçalardan. Ben de yaparım şahane oluyor canım. Ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

merhaba

ellerinize sağlık nefis olmuş katmer poğaçalarınız..görüşmek üzere..iyi haftalar..

http://yermisinyemezmisin.blogcu.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...