14 Mart 2008 Cuma

İŞKEMBE ÇORBASI

Hayatımda işkembenin ismine bile, dayanamayan ben, işkembe çorbası yaptım.
evet duydunuz ,okudunuz ben işkembe çorbası yaptım.
Nasıl oldu derseniz,evimizde 3 erkek evet yapacaksın diyince oluyormuş.
kokusuna bile tahammül edemiyordum.
Geçen gün market alış verişinde,eşim ve çocuklarım üçüde gözlerini bana diktiler, olucak diye
bir pakete bakıyolar,bir bana bakıyolar.
Eeee canım bende dayanamadım olsun dedim.
neyse şöyle internette bir araştırayım dedim baktım iyi güzel kolaya benziyoo
ben bunu yaparım dedim ve yaptım.
ama önce anneciğimi aradım,anne böyle böyle anlattım annemde bana ,ben hiç çorbasını yapmadım
ama sen ilk haşlama suyunu dök sonra ne gerekiyosa yap dedi.
bende artık araştırdığım ve anneciğimin dediği gibi bir çorba yaptım.
inanmayacaksınız ama ben 3 tabak yedim çok güzeldii çünküü..
gelelim tarifine.
Malzeme:
1kg işkembe (temizlenmişi satılıyor marketlerde)
suyunu göz kararı koydum 2 lt yakın
2 yumurta sarısı
3 yemek kaşığı un
1 limonun suyu
2 yemek kaşığı tereyağı
kırmızı pulbiber
5 diş sarımsak sirke
Yapılışı:
işkembeyii yine şöyle gözden geçirip temizliyelim.
küçük küçük doğrayalım ( aslında büyük şekilde haşlıyor sonra doğruyodular ama ben doğradıktan sonra haşladım daha kolay oldu)
ilk 15 dakika kaynatalım ve suyunu dökelim. ikinci haşlamamızda sarımsakları küçük doğrayıp içine atalım.
suyunu çektikçe su ekleyelim pişmesini konturol edip
2 yumurta sarısını,1 limonun suyunu ve 3 yemek kaşığı unu karıştırıp çırpalım topaklamış olmasın dikkat edin.
sonra çorbamıza ilave edelim. tuzunuda ayarlıyalım biraz daha kaynatıp altını kapatalım.
2 yemek kaşığı tereyağını eritip içine kırmızı pulbiberi ekleyip karıştıralım çorbamızın üstüne gezdirelim.
biz yağımızı unutup üzerine sirke ve pulbiber koyduk. daha hafif oldu.
önemli NOT: bu yaptığım çorbadan babacığıma gönderdim sonuç
mükemmel dediiii..
veee şuan dodurucumda hazır iki paket daha işkembe var.
haftaya işkembe çorbası yemeğe misafirlerim gelecek..
Eee hadii bana kolay gelsin...

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...