25 Şubat 2008 Pazartesi

YUMURTALI ÇİĞ KÖFTE

Sevgili ardakadaşlar yenii bir tarifile karşınızdayım..
nasılsınız ben sizlerii çok özledimm.evet yoğun geçen bir haftadan sonra yine sizlerleyim
dün yani pazar günüm çok yoğun geçti çocukların velii toplatıları vardı
sabah erkenden okula gittim allahtan ikisinin okuluda aynı
bir toplatıdan çıkıp öbür toplantıya girdim
öğlende eve geldim. bilirsiniz ev işi helede çocuklu ev olunca daha farklı oluyoo
çamaşırlardı,ütüydü,derslerle uğraşmak, yemek,bulaşık akşam banyoları derken
günün nasıl geçtiğini hiç anlamadım.
gelelim çiğ köftemize.geçen günümüz bende idi
baya kalabalıktık.resimdeki tabak 4'cü tabağımızdı veeee hepside bittimişti
yanii söylemesi ayıp hazırladıklarımın hepsii çok güzel olmuştu.
kesinlikle tavsiye ediyorum mutlaka deneyin derim benn..
Ymurtalı çiğ köfte

malzemeler:

1 kg kısırlık köftelik bulgur

1 yemek kaşığı isot

1 yemek kaşığı kırmızı pul biber

1 yemek kaşığı kara biber

1 yemek kaşığı kimyon

2 tane kuru soğan

3 yemek kaşığı domates salçası

3 yemek kaşığı biber salçası

5 tane yumurta

1,5 su bardağı sıvı yağ

1 büyük demet maydanoz

1 büyük demet taze soğan

vee tuz( tuzunu kendiniz ayarlayın damak zevkinize bağlı)

Yapılışı:

Bulguru bir leğene boşaltalım.

üstüne hem domates hem biber salçasını dökelim

sırasıyla kırmızı biber,karabiber,isot,kimyon tuzu ilave edelim

2 tane kuru sağanı küçük küçük doğrayalım onuda katıp bir güzel yoğurmaya başlayalım 1 bardak sıcak su ekleyip yoğuralım

çok yoğrulması gerekiyo (normalde sıcak su eklenmiyo ama ben

bir sürahii kaynamış suyu yanıma alıp azar azar ekliyorum

daha güzel oluyo)sonra bulgurlar yumuşayana dek yoğuruyoz .

maydanozu ve taze soğanı incecik incecik doğruyoruz bunlarıda ilave edip

yoğurmaya devam ediyoruz.

1,5 su bardağı sıvı yağı büyük bir tencere döküp

ocağın üstüne koyalım yağ tamamen kızdığında 5tane yumurtayı önceden çırpalım ve yağa dökelim karıştırarak yumurtayı pişirelim

pişirdiğimiz yumurtayı köftenin üstüne dökelim

aman dikkat ellerimize yanmasın

önce kaşık yardımıyla biraz karıştırıp sonra ellerimizle yoğuralım

son aşama olarak hem yiyelim hemde köfte şekli vererek

kıvırcık koyduğumuz tabağımıza koyalım.

afiyet olsun.. gerçekten nefis bir lezzet

biz bu ölçünün 2 katını yaptık yetmedi bizee

görüşmek üzere

ALLAHA EMANET OLUUNN..

3 yorum:

EZGi :)) dedi ki...

canım en sevdiğim yiyeceklerden birini yapmışsın.ellerine saglık azımın suyu daha fazla akmadan bi tane alıp kaçayım ben:)) enfes görüüyor.ellerine saglık kocaman sevgiler

Adsız dedi ki...

bildiğimiz çiğköfte tadındamı oluyor :)))) ve biber salçası atmasak yine aynı tadı alabilirmiyiz::))

sami can alınkan dedi ki...

valla et bulamadım geç vakitti yumurtalı yaptım aynı tat hemen hemen sıcak su yerine rendelenmiş domates süper deneyin ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...